top of page
Search
  • Writer's pictureLea Renić

Sophie Anderson- Djevojka s Medvjeđim Govorom

Naslov izvornika: The Girl Who Speaks Bear

Mitopeja, Zagreb 2022.

Preveo i prelomio: Vladimir Cvetković Sever




 


U ovom ludom i brzom svijetu, kad nemamo vremena sanjariti potrebna nam je jedna mala doza lijepih priča. Takvu jednu nam donosi Mitopeja s ovom knjigom. Ja sam dobila ono što sam i htjela, potrebnu dozu sanjarenja i mističnosti. Ova knjiga me odvukla duboko u Jankin svijet da sam na trenutak zaboravila na stvaran i realan svijet u kojem živim.


Janka je djevojčica koju je njena Mamočka pronašla ispred medvjeđe špilje kad je imala samo dvije godine. Sada, ona je posebna djevojka. Sa svojih dvanaest godina puno je jača i veća od svojih vršnjaka, dovoljno da se ne uklapa i da se osjeća odbačeno. Uz svoju Mamočku, ona ima i svog najboljeg prijatelja Sašu i zagonetnog šumskog čovjeka po imenu Anatolij koji tu i tamo navrati pa ispriča zanimljivu priču. Ne smijem zaboraviti na kućnu lasicu Mišolovca, Jankinog vjernog prijatelja.


Kad se Janka jedno jutro probudi s medvjeđim nogama, odlučuje ostaviti sve i krenuti duboko u gvozd saznati što se zapravo događa i odakle potječe. Osjeća da ne pripada u selo s ostalim ljudima i tako malo ljudsko čeljade kreće u avanturu života.

Duboko u Snježnoj šumi vreba mnogo opasnosti s kojima se Medvjedica Janka mora suočiti. Tako na svom putu susreće mnoge zanimljive životinje i ljude koji ju svojim pričama upućuju sve bliže istini. Vuk Ivan. jelen Jurij, Kuća na kokošjim nogama, djevojka Elena i mnogi drugi pomoći će izgubljenoj djevojci u medvjeđem tijelu da pronađe svoje porijeklo, a i da svi zajedno poraze zmaja Zmeja koji je ubio njenu majku kad je još bila beba.




Hoće li Janka pronaći odgovore na sva svoja pitanja, neću vam otkriti. Samo ću vam reći da je ovo priča koja će vam ugrijati srce, vratiti vas u djetinjstvo i izmamiti osmijeh na lice.

Jako mi se sviđa što je glavni lik, Janka, toliko hrabra i odlučna u svojoj namjeri da dođe do svih odgovora koji joj trebaju. Vjerujem da će mlađoj ženskoj populaciji koje će čitati ovu knjigu dati jednu dozu samopouzdanja. Ali ne samo i mladima, svima nama treba jedna mala Janka koja će nam sjediti na ramenu i usmjeravati nas ka nekom cilju, koja će navijati za nas kad smo na rubu da odustanemo jer samo hrabri možemo sve!


Iako mi se Jankin lik jako svidio, jedna druga životinjica mi se jako zavukla pod kožu. To je Mišolovac, taj mali vražićak pun humora i ljubavi, pravi prijatelj kad je najteže. Baš sam uživala u njegovim upadicama i pričama, a bilo je i trenutaka kad sam se na glas smijala njegovim izjavama. Malo me podsjeća na moju najbolju prijateljicu i mene, taj odnos Janke i Mišolovca. Zajedno u dobru i zlu, kako bi se reklo.



 

''A na samome vrhu gore, ondje gdje nebo modrinom optače taj pradavni vrhunac, Nastasja si izrezbari šest glava strijele. Od gusta plava leda sazdane, od zvjezdana praha otvrdnule, bijahu dostatno čvrste, a i dostatno studene da ohlade bijes u srcu ognjena zmaja.''



 

Za kraj imate jednu veliku preporuku za ovu knjigu. Nisam mislila da će mi se baš toliko svidjeti i vjerujem da će se u našoj obitelji čitati još puno puta. Vjerujem da će ju i moja djevojčica čitati čim dođe u godine kad će ova knjiga biti za njen uzrast. Želim joj samo da u životu bude hrabra kao Janka, jer mama je sigurno hrabrija nakon ove knjige.



Veliko hvala ekipi iz Mitopeje, Ani i Vladimiru na poslanom ARC primjerku. Hvala što ste mi omogućili da uđem u čudesan svijet priča i upoznam se s pisanjem sjajne Sophie Anderson.


 

Jednom davno...


Hvala na čitanju!

19.11.2022.

40 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page